poniedziałek, 9 grudnia 2013

99. O Londynie/About London


W Diabelskim Młynie jakiś czas temu pojawiło się wyzwanie tematyczne: Londyn. I muszę przyznać, że dzięki temu w końcu dałam sobie lekkiego kopa w cztery litery i usiadłam do czegoś co miałam zamiar zrobić już wieki temu. Ale po kolei...

There is a challenge in Diabelski Młyn, a challenge about London. I have to say that it pushed me to make something I was planning to make from months. But let's start from the beginning...



W czasach kiedy byłam piękna i młoda (to znaczy chyba ciągle jestem, choć czasami zaczynam w to wątpić) sporo podróżowałam. I z tych podróży przywoziłam wszelkiego rodzaju "pamiątki" czyli ulotki, mapy, bilety i tym podobne papierowe skarby. Nazbierało się tego całe pudło, chociaż mam wrażenie, że to i tak nie wszystko. Do rzeczy jednak - postanowiłam, choć w części, uporządkować moją kolekcję a "rzecz", którą widzicie powyżej to folder na "pamiątki" z Londynu.

When I was young and beautiful (right, I still am... I think) I used to travel quite a lot. I also used to bring a lot of "souvenirs" from my journeys - I'm talking about paper "souvenirs" like maps, leaflets, tickets, etc. I never managed to sort them out until last Saturday. I mean I sorted only those from London really and still have a box full of paper "souvenirs".


Folder ma wymiary około 16 x 25cm i powstał na bazie starej i podartej teczki. Okleiłam ją w całości papierem scrapowym - głównie pochodzącym z kolekcji All I Ever 7 Dots Studio. Wklejka w środku zrobiona jest natomiast z papieru, którego pochodzenia nie pamiętam. Folder zaopatrzyłam w zamknięcie zrobione z dość grubej gumki recepturki i dwóch spinaczy. Nie widać tego dokładnie na zdjęciach ale w tylnej ściance folderu za pomocą zwykłego dziurkacza biurowego zrobiłam dwie dziury, przez które przeciągnęłam rozciętą gumkę. Oba końce gumki zawiązałam od wewnętrznej strony folderu na spinaczach.

The size of this folder is about 16 x 25 cm and I made it from an old and worn file folder. I covered it with scrapbooking papers - mostly from All I Ever collection by 7 Dots Studio. The inside cover is made from travel-patterned paper but I don't remember where did I get it from. The folder even has a fastening. I made it from quite thick elastic band and two paperclips. You can't really see it on pictures but I punched two holes with an ordinary hole punch and I twined a ripped band through them. I tied up both ends of the elastic band and used paperclips to secure them inside the folder.

 
W środku zrobiłam również małą kieszonkę na drobne pamiątki - głównie bilety. Jeżeli chodzi o ozdobienie zewnętrznej strony folderu to zdecydowałam się jednak na minimalizm i... praktyczność. Bardzo podobają mi się mini-albumy ozdobione przestrzennymi elementami ale ja po prostu bałabym się, że w trakcie przechowywania ozdoby te ulegną zniszczeniu. I pomimo wielkiej chęci użycia kosteczek 3D opanowałam się i zdecydowałam, że wszystkie elementy ozdobne będą przylegać do folderu. Wspomnę jeszcze, że naklejki z londyńskimi motywami nabyłam parę miesięcy temu na wyprzedaży w Accessorize.

I also made a small pocket inside for some small things like tickets. The outside of the folder is rather minimalistic and practical. I really like all the mini-albums decorated with dimensional stuff but I just can't stand the thought that all the decoration could be destroyed while storing. I had to overcome a desire to use some 3D foam squares and decided that all the decorations will stick to folder very closely. I will only  mention that the London-themed stickers were bought few monts ago on sale in Accessorize.


Folder zgłaszam na następujące wyzwania:

I'm sending the follder to following challenges:


http://diabelskimlyn.blogspot.nl/2013/11/wyzwanie-tematyczne-londyn.html

(coś dla siebie + coś złotego: folder jest dla mnie a złote są niektóre naklejki)

http://blogscrapandme.blogspot.com/2013/12/wyzwanie-9-wyzwanie-humy.html



9 komentarzy:

  1. Ale świetny pomysł. :) Ja od dawna marzę o podróży do Anglii. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Trzymam kciuki, żeby się kiedyś udało i jakby co mogę Ci polecić parę ciekawych miejsc :)

      Usuń
  2. Fantastyczny folder :) Pojawiła się motywacja i oto powstało połączenie przyjemnego z pożytecznym :) Ja również przywożę wszelkie papierowe pamiątki z podróży. Bilety, mapki, wejściówki... wszystko, co w pada w łapki. A taki folder to naprawdę świetny pomysł i chyba właśnie poczułam się zmobilizowana :) Rewelacyjna inspiracja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój pomysł się spodobał :) Czekam na rezultat w Twoim wykonaniu :) I fajnie wiedzieć, że nie tylko ja mam manię przywożenia papierowych skarbów :)

      Usuń
  3. Fajny pomysl a ludziki genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super!!
    Dziękuję za udział w wyzwaniu Diabelskiego Młyna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fantastyczny :) zazdroszczę podróży do Anglii ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wow super pomysl! bardzo ladne przechowanko na cudne pamiatki!
    dziekuje za udzial w zabawie na DM :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na moim blogu oraz za komentarz. Miłego dnia.
Thank you for visiting my blog and for your comment. Have a nice day.